دکتر

دیوید

ادواردز

رئیس انجمن بین المللی طرحواره درمانی / رئیس انجمن طرحواره درمانی افریقای جنوبی

درباره پروفسور دیوید ادواردز

پروفسور دیوید ادواردز، استاد تمام دانشگاه رودز در آفریقای جنوبی است که به عنوان عضو هیات علمی از سال 1980 تا 2009 در آموزش حرفه‌ای روانشناسان بالینی و مشاوره مشغول به فعالیت بوده‌اند. دیدوید ادواردز اکنون بازنشسته بوده اما به صورت نیمه وقت با دانشگاه همکاری می‌نماید.
ایشان علاقه دیرینه‌ای به تلفیق روان درمانی‌ها با یکدیگر دارد و تجربه زیادی در رابطه با رویکردهای بیانی روان درمانی از طریق نمایش، رقص، مجسمه سازی، نقاشی و طراحی، به ویژه در سنت‌های انسان گرایانه و فراشخصی را دارد. دیوید ادواردز در تحقیقات خود نقش روش مطالعه موردی را در توسعه علم بالینی کاربردی ارتقا داده و از مطالعات موردی برای ارائه یک پایگاه شواهد زمینه‌ای برای درمان اختلال استرس پس از سانحه در آفریقای جنوبی استفاده کرده است.
پروفسور دیوید ادواردز خوش شانس بود که با آغاز جنبش طرحواره درمانی، در سمینارهای پروفسور جفری یانگ در مرکز شناخت درمانی در دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا در سال 1984 شرکت کرد. آن زمان هنوز کتاب ، زندگی خود را دوباره بیافرینید و کتاب طرحواره درمانی (راهنمای کاربردی برای بالینی‌گران) توسط جفری یانگ منتشر نشده بود.
همچنین شور و شوق دیوید ادواردز به طرحواره درمانی زمانی که در کنفرانسی در بارسلون، اسپانیا در سال 1984 شرکت داشت، بیشتر شد. در سال 2007 او با پروفسور آرنود آرنتز (بنیانگذار طرحواره درمانی در هلند) آشنا شد، آن زمان هنوز انجمن بین‌المللی طرحواره درمانی (ISST) تاسیس نشده بود. در سال 2008، پروفسور دیوید ادواردز همراه
با پیشگامان طرحواره درمانی به انجمن بین المللی طرحواره درمانی (ISST)تازه تاسیس پیوست و به عنوان سوپروایزر و مربی ارشد طرحواره درمانی در طرحواره درمانی فردی و طرحواره درمانی برای زوجین گواهینامه دریافت کرد.
پروفسور دیوید ادواردز بنیانگذار و مدیرعامل انستیتو طرحواره درمانی آفریقای جنوبی است. همچنین ایشان برای دو دوره از سال 2016 تا 2020 رئیس انجمن بین المللی طرحواره درمانی (ISST) بوده است. او اکنون مدیر کمیته فرم مفهوم‌سازی موردی است و یکی از اهداف مهم این کمیته، ترجمه فرم مفهوم‌سازی موردی به تمام زبان‌های دنیا برای استفاده درمانگران است.
از آنجاییکه ایشان یکی از پیشگامان و پیشکسوتان تاریخ طرحواره درمانی در جهان بوده‌اند و مقالات زیادی را به رشته تحریر درآورده‌اند، جهت توسعه طرحواره درمانی در ایران و به دعوت دکتر امیر عسکری، اکنون عضو هیات علمی انستیتو طرحواره درمانی ایران هستند و سال 1401، در اولین اجلاس بین‌المللی طرحواره درمانی در ایران، سخنرانی با موضوع: ذهنیت‌های نوزاد و بازوالدینی حد و مرزدار برای آنها برگزار کردند.

برای تهیه فایل صوتی سخنرانی پروفسور دیوید ادواردز همراه با ترجمه فارسی همزمان، لطفا اینجا …….. کلیک نمایید.

سخنران: پروفسور دیوید ادواردز

موضوع سخنرانی:ذهنیت‌های نوزاد و بازوالدینی حد و مرزدار برای آنها

تاریخ برگزاری: 8 مهر 1401

مدت جلسه: 3 ساعت آموزشی

نوع برگزاری: آنلاین