مراسم رونمایی از کتاب‌های «بازنویسی تصویری (۲۰۲۱) و کار با صندلی (۲۰۲۳)»

گزارش مراسم کتاب

مراسم رونمایی از کتاب‌های «بازنویسی تصویری (۲۰۲۱) و کار با صندلی (۲۰۲۳)» با حضور نویسنده کتاب‌ها دکتر رمکو فاندر ویجنگارت (مدیر عامل انستیتو طرحواره درمانی هلند) و با حضور برخی از مسئولان انستیتو طرحواره درمانی ایران، دکتر امیر عسکری (مدیرعامل انستیتو طرحواره درمانی ایران) و خانم گل‌افروز غلامی (مدیر کمیته آموزش و پژوهش انستیتو) از طریق Zoom در تاریخ جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۳ به مدت ۲ ساعت برگزار گردید.

در بخش ابتدایی این برنامه که اختصاص به رونمایی از کتاب‌ها داشت، دکتر امیر عسکری به معرفی فعالیت‌ها و آثار علمی این نویسنده برجسته رویکرد طرحواره درمانی پرداختند.

در ادامه دکتر رمکو فاندر ویجنگارت درباره تجربه سفر خود به ایران در سال ۱۳۹۷ به دعوت دکتر امیر عسکری جهت حضور در سمینار طرحواره درمانی برای تروماهای پیچیده و به شرح خاطرات سفر خود پرداختند.

در ادامه خانم گل‌افروز غلامی در رابطه با اهمیت کتاب‌های جدید دکتر رمکو فاندر ویجنگارت در طرحواره درمانی صحبت کرده و پنج سوال انتخابی از بین سوالاتی که همکاران پرسیده بودند را ارائه نمودند.

دکتر رمکو فاندر ویجنگارت به طور کامل و جامع و با ارائه مثال‌های فراوان به سوالات مطرح شده از سوی طرحواره درمانگران پاسخ دادند.

در این مراسم، ۸۵ نفر از طرحواره درمانگران کشور شرکت کردند و در پایان مراسم اکثر شرکت کنندگان از حضور خود ابراز خشنودی داشتند.

آقای مهدی میرکیا (مدیر تیم ترجمه انستیتو) ترجمه همزمان انگلیسی به فارسی را به شکلی سلیس، روان و فوق‌العاده انجام دادند.

استقبال فراوان از این مراسم به حدی بود که دکتر رمکو فاندر ویجنگارت اظهار نمودند که طرحواره درمانی در ایران از رشد و توسعه مناسبی برخوردار شده است و ابراز علاقه خود را برای همکاری‌های مشترک اعلام نمودند.

روابط عمومی انستیتو طرحواره درمانی ایران