آشنایی با پروفسور آرنود آرنتز

آشنایی با پروفسور آرنود آرنتز

آیا جانشین جفری یانگ را می‌شناسید؟

پروفسور آرنود آرنتز؛ عضو هیات علمی و استاد تمامِ دانشکده روان‌شناسی بالینی در دانشگاه آمستردام (هلند) است. او جانشین علمی و معنوی پروفسور جفری یانگ (بنیانگذار طرحواره درمانی) است.

پروفسور آرنود آرنتز همواره در کلیه کنفرانس‌های جهانی طرحواره درمانی که از سال ۲۰۰۸ هر دو سال یکبار در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌گردد به عنوان سخنران کلیدی، به ارائه سخنرانی می‌پردازد.

ایشان از آغاز طرحواره درمانی در اواسط دهه هشتاد میلادی تاکنون در کنار جفری یانگ بوده و پژوهش‌های تخصصی فراوانی را در طرحواره درمانی به انجام رسانده‌اند.

با ورود به پروفایل پروفسور آرنتز در Research Gate می‌توانید کلیه مقالات ایشان را که ۵۴۵ مقاله معتبر در مجلات Springer، Elsevier و غیره به چاپ رسانده‌اند، مطالعه بفرمایید.

https://www.researchgate.net/profile/Arnoud-Arntz

تا این لحظه بیش از ۳۹۷ هزار بار مقالات ایشان مطالعه شده‌اند و دارای Citation بسیار بالایی هستند.

از زمان آغاز طرحواره درمانی (۳۵ سال پیش)؛ تاکنون بیش از ۲ هزار مقاله در طرحواره درمانی توسط ۵۰۰۰ هزار عضو انجمن بین‌المللی طرحواره درمانی (ISST) در مجلات معتبر دنیا منتشر گردیده است که سهم پروفسور آرنود آرنتز به تنهایی یک چهارم کلیه مقالات بوده است.

ایشان همچنین چند کتاب در طرحواره درمانی به رشته تحریر درآورده‌اند که معروفترین آن، طرحواره درمانی برای اختلال شخصیت مرزی (۲۰۲۰) بوده است.

Schema Therapy for Borderline Personality Disorder (2020) , John Wily and Sons Ltd.

طرحواره درمانی رویکردی یکپارچه و مبتنی بر پژوهش است و از معدود رویکردهای روان‌درمانی است که هم بنیانگذار آن جفری یانگ و هم جانشین ایشان آرنود آرنتز، روان‌شناس بالینی هستند. این موضوع جنبه خاص بودن طرحواره درمانی برای روان‌شناسان و مشاوران است، زیرا نظریه‌پردازان اکثر رویکردهای روان‌درمانی، روانپزشک و نورولوژیست هستند.

تمرکز اصلی طرحواره درمانی کمک به برآورده کردن نیازهای هیجانی اساسی بیماران است و از این لحاظ یک رویکرد کاملا انسانی به شمار می‌آید.

شرح تصویر اول: پروفسور آرنود آرنتز و دکتر امیر عسکری در آمستردام (هلند)

روابط عمومی انستیتو طرحواره درمانی ایران