بیوگرافی دکتر جان فیلیپ لوئیس

بیوگرافی

دکتر جان فیلیپ لوئیس دارای مدرک فوق لیسانس روان‌شناسی بالینی از استرالیا و دکترای روانشناسی بالینی از انگلستان است. او در طی کار بالینی خود چهار پرسشنامه جدید را در حوزه طرحواره درمانی تدوین و اعتبار سنجی کرده است.

او برنامه‌های بین‌المللی زیادی را طراحی کرده که از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌هایش در جهان، برنامه‌های ازدواج و فرزندپروری هستند که به ترتیب با نام‌های «من، ما را انتخاب می‌کنم!» (ICU) و «فرزندپروری باکفایت» (GEP) بیشتر شناخته شده هستند.

دکتر جان فیلیپ لوئیس سوپروایزر و مربی ارشد طرحواره درمانی و عضو انجمن بین المللی طرحواره درمانی (ISST) از سال ۲۰۰۹ است، که مستقیماً توسط پروفسور جفری یانگ، (بنیانگذار طرحواره درمانی) آموزش دیده است. دکتر جان فیلیپ لوئیس مشاور ثبت شده و دارای پروانه، عضو بالینی و سرپرست انجمن مشاوره سنگاپور (SAC) است. همچنین او بنیانگذار و مدیرعامل انستیتو طرحواره درمانی سنگاپور است.

دکتر جان فیلیپ لوئیس یک چهره آکادمیک با تجربه‌های بالینی/فرهنگی بسیار منحصر به فرد است. او از یک خانواده هندی‌الاصل در مالزی به دنیا آماده و در کوالالامپور به مدرسه رفته است، ۱۰ سال در انگلستان، ۲ سال در سیدنی استرالیا و ۵ سال در جاکارتا اندونزی، و نزدیک به ۳۰ سال در سنگاپور زندگی کرده و اکنون در کنار همسر آمریکایی‌اش دکتر کارن، فرزندان و نوه‌هایش در تگزاس آمریکا زندگی می‌کند.

از اینرو او دارای مهارت چندفرهنگی در فرزندپروری است و نقاط قوت و ضعف فرزندپروری را براساس نظام تربیتی سالم با ارزش‌های صلح‌آمیز جهانی (آسیایی، اروپایی و آمریکایی) تنظیم کرده است.

دکتر جان فیلیپ لوئیس در تابستان سال ۱۳۹۸ به دعوت دکتر امیر عسکری به مدت یک هفته به ایران سفر کرد و یک کارگاه‌ جامع و تخصصی “فرزندپروری باکفایت” با حضور ۴۰ شرکت‌کننده برگزار نمود.

دکتر جان فیلیپ لوئیس، در ادامه مشارکت‌های انستیتو طرحواره درمانی ایران و انستیتو طرحواره درمانی سنگاپور، در بهار ۱۴۰۲ نیز یک کارگاه ۱۶ ساعته آنلاین با موضوع فرزندپروری باکفایت برگزار خواهند نمود.

لطفا علاقه‌مندان برای شرکت در کارگاه فرزندپروری باکفایت، تا ۱۷ اسفند (روز ثبت‌نام) منتظر بمانند.

روابط عمومی انستیتو طرحواره درمانی ایران